Herken je dat:
Aanname
Thema:
De valkuil van betweterigheid en aannames. We nemen vaak aan dat… zonder dit te checken.
Beschrijving:
De directeur van en bekende universiteit is arrogant en luistert niet aandachtig naar een echtpaar die om hulp vraagt. Hij vraagt niet door, gaat van zijn aannames uit zonder deze te controleren met rampzalige gevolgen.
De Dierentuin
Thema
We zien de dingen niet objectief zoals ze zijn, maar vanuit het perspectief zoals we zelf zijn. Onze waarneming wordt altijd gekleurd door onze eigen achtergrond en de subjectieve mening van anderen.
Beschrijving
Indien en blind persoon in de dierentuin komt en van de dierverzorger uitleg krijgt, kan de blinde persoon alleen uitgaan van wat hij voelt en hoe het hem wordt uitgelegd. In zekere zin zijn wij zelf ook ‘blind’, we zien wat we willen zien of wat anderen ons willen laten zien. Geen twee personen op aarde zullen exact dezelfde beschrijving geven van iets omdat o.a. hun eigen achtergrond en beweegreden meespeelt.
Deze films staan exclusief op 101sterkeverhalen.nl. Je hebt daar onbeperkt toegang toe en er komen nog heel wat films bij. Laat je inspireren, gebruik deze sterkeverhalen zelf!
Verkrijg hier toegang tot al onze films, de eerste 100 deelnemers krijgen een GRATIS account!
Deze films zijn bedoeld om je te helpen spreken of een boodschap over te brengen in de vorm van storytelling. Een metafoor, of anders gezegd; storytelling, geeft je boodschap een grotere impact. Bovendien onthoudt je zo’n verhaal beter dan dat je dezelfde boodschap feitelijk zou presenteren.
Hoe zou je het vinden als:
Zie hier de verzameling van inspirerende films die een inzicht op een leuke manier duidelijk maken.
In de films zie je ons een Inzicht uitleggen in de vorm van een sterk verhaal ofwel storytelling. Dit kan jou inspireren hoe je zelf ook via storytelling meer impact kunt bereiken op je toehoorders. Of je laat gewoon een van de films zien en laat het vertellen aan ons over!
Verkrijg hier onbeperkt toegang tot al onze films, de eerste 100 deelnemers krijgen een gratis account!
Na het sterke verhaal in het eerste deel geven we in het tweede deel van de films een korte toelichting.
VOORDELEN
- Je hebt onbeperkt toegang
- Er komen steeds nog films bij, uiteindelijk meer dan 101
- Je ontvangt regelmatig een update van nieuwe films
- Jouw investering is eenmalig € 101,-
- Totdat we minstens 101 films hebben is de prijs € 49,-
BONUS
Maak NU meteen een GRATIS account aan
Omdat dit ons eerste filmproject is, geven we de eerste 100 personen die zich aanmelden zelfs GRATIS toegang!
‘facts tell, story’s sell’
Leer het storytelling principe zélf toepassen of vertoon simpelweg een van deze films aan jouw publiek.
Geschikt voor een ieder die het principe van storytelling wil leren en/of gebruiken, zoals docenten, trainers, coaches, leidinggevenden, verkopers en publieke sprekers.
Instructies hoe te gebruiken:
Nadat je een account hebt kun je onbeperkt inloggen en alle films zelf bekijken of aan anderen tonen. Gebruik ze als inspiratiebron hoe ook jij het principe van storytelling kunt toepassen. Bovendien beeldt elke film een succesprincipe uit. Het eerste gedeelte is de metafoor, de story, waarna in het tweede deel er nog een toelichting en toepassing wordt gegeven.
Wij noemen deze films ‘sterke verhalen’. De opnamen zijn gemaakt in een café, wat een toepasselijke achtergrond is voor zulke verhalen! We hebben zo’n 50 films klaar en willen dat naar minstens 101 stuks brengen. Heb je zelf een boodschap die je wilt delen met ons en graag via storytelling wilt uitleggen, of door ons laten uitleggen? Stuur het verhaal naar ons op, dan nemen wij mogelijk jouw verhaal mee in de volgende opname dag. Je mag daarbij zijn als je wilt, als publiek of om het verhaal zelf te vertellen!